Nexo - noua generatie Hyundai FCEV isi face debutul la CES 2018

Hyundai prezinta noile concepte axate pe conectarea tehnologiei viitorului (propulsia cu hidrogen) cu solutiile de mobilitate autonoma, la Targul International de Electronice (CES) 2018, care se desfasoara in Las Vegas, in perioada 9 – 12 ianuarie 2018.


Lansarea Nexo, cel mai recent model din portofoliul de vehicule ecologice, contribuie la consolidarea pozitiei Hyundai in ceea ce priveste tehnologia fuel cell, in conformitate cu obiectivul producatorului de a lansa 18 modele ecologice pe pietele globale pana in anul 2025. Cu aceasta ocazie a fost dezvaluit publicului si pachetul de sisteme avansate de asistenta a conducatorului auto (ADAS), care va contribui la extinderea potentialul de conducere autonoma. Cu ajutorul Hydrogen Life Vision, Hyundai conecteaza progresul privind mobilitatea pe baza de hidrogen la aplicatiile pentru uz casnic. Conceptul Intelligent Cockpit integreaza mai multe tehnologii inovatoare, precum: recunoasterea vocala, Internet of Things (IoT) si chiar detectarea nivelului de stres al conducatorului auto.


Nexo – autovehiculul electric autonom, cu celule de hidrogen

Nexo este echipat cu un sistem revolutionar de celule de combustibil si sisteme inteligente de asistenta avansata a conducatorului auto (ADAS). SUV-ul cu emisii zero functioneaza pe baza de hidrogen, demonstrand ca un astfel de sistem poate asigura atat propulsia, cat si sistemul autonom al autovehiculului.


Sistemul de vizualizare a unghiului mort (BVM) monitorizeaza partile laterale si spate ale autovehiculului, indiferent de directia de schimbare a benzilor.


Sistemul de mentinere a benzii (LFA) ajusteaza automat directia pentru ca autovehiculul sa ramana pe mijlocul caii de rulare la viteze cuprinse intre 0 si 145 km/h, atat pe autostrazi, cat si in oras. Impreuna cu sistemul de asistenta rutiera Hyundai (HDA), care utilizeaza senzori si harti de date pentru o functionare sigura si reglare automata a vitezei, conducatorii auto vor putea parcurge cu usurinta distante lungi, in conditii de siguranta sporita.


Sistemul de asistenta pentru parcare inteligenta din afara vehiculului (RSPA) permite parcarea autonoma, cu sau fara conducatorul auto in autovehicul. Cu ajutorul acestei functii, autovehiculul poate fi dus intr-un loc de parcare perpendicular, in timp ce conducatorul auto se afla in afara autovehiculului.


Noua generatie Hyundai FCEV Nexo va fi disponibila pe pietele din intreaga lume incepand cu anul 2018.

Pentru mai multa eficienta, sistemul de alimentare cu aer la altitudini mari si timpul de umplere cu hidrogen, impreuna cu randamentul si economia de combustibil au fost optimizate. Autovehiculul vizeaza o autonomie de aproximativ 800 km. Conceput pentru temperaturi medii si extreme, testele realizate au demonstrat ca Nexo este capabil sa porneasca dupa ce a fost supus temperaturilor peste noapte de -29 grade Celsius. Autovehiculul poate porni la frig in 30 de secunde, sistemul cu celula de combustie se incalzeste repede. Nexo are, de asemenea, performante excelente de racire la urcarea pantelor abrupte, la temperaturi de peste 49 grade Celsius.


"Energia hidrogenului reprezinta cheia construirii unei societati mai durabile. Hyundai Motor Company a preluat deja un avantaj in tehnologia hidrogenului cu modelul Tucson FCEV", a declarat Woong-chul Yang, vicepresedinte al companiei Hyundai Motor Company.

Nexo vs. Tucson FCEV


Specificatiile si tehnologiile Nexo prezentate pot varia in functie de piata.


Hydrogen Life Vision

In viziunea Hyundai, sursele de energie cu emisii zero nu se limiteaza doar la calatorii, sunt la fel de utile in furnizarea energiei necesare aplicatiilor pentru uz casnic. Hydrogen Life Vision usureaza descarcarea retelelor electrice ale orasului in timpul perioadelor de varf de consum, asigurand proprietarilor de locuinte o functionare fara probleme a aparaturii electronice, cat timp functioneaza pe hidrogen. Intr-o zona special amenajata in cadrul standului, o gospodarie conceptuala este alimentata cu energie electrica de la Nexo, ilustrand capacitatea sistemului de propulsie cu celule de combustibil de a se extinde dincolo de domeniul auto.


Nexo poate furniza apa pura pentru cresterea vegetatiei, deoarece celulele de combustibil emit doar apa (sau vapori de apa) ca produs secundar. In timp ce vehiculele cu motoare cu ardere interna pot reduce doar emisiile, Nexo poate produce apa pentru utilizari multiple. Un alt beneficiu oferit de Nexo este capacitatea de purificare a aerului. Deoarece sistemele cu celule de combustibil necesita un aer pur pentru functionare, Nexo indeparteaza 99,9% din praful fin din aer.


Intelligent Cockpit

Conceptul integreaza mai multe tehnologii inovatoare, precum: recunoasterea vocala, Internet of Things (IoT) si chiar detectarea nivelului de stres al conducatorului auto.


Noua tehnologie de recunoastere a vocii de la SoundHound permite conducatorului auto sa controleze functiile folosite in interiorul vehiculelor, cum ar fi aerul conditionat, trapele si incuietorile portierelor.



Top


NEXO

Tucson FCEV

Dimensiuni

Lungime(in.)

183.9

173.6

Latime(in.)

73.2

71.7

Inaltime (in.)

64.2

65.2

Ampatament (in.)

109.8

103.9

Putere

135kW

Fuel Cell: 95kW

Baterie:40kW

124kW

Fuel Cell: 100kW

Baterie: 24kW

Motor

120kW 

394.5 Nm

100kW

229.6 Nm

0 la 100 km/h

9.5 secunde

12.5 secunde

Autonomie

370 estimat

265 mile